Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Πληροφορική:
Μάθημα 10

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Πληκτρολόγηση με τυφλό σύστημα: χαμένος, ζωντανή
  • Βρίσκω πληροφορίες στο διαδίκτυο για έναν αστροναύτη (Γιούρι Γκαγκάριν, Νηλ Αρμστρονγκ, Θιοντόρ Γιουρτσίχιν) ή για το διεθνή διαστημικό σταθμό και τις αποθηκεύω σε ένα έγγραφο κειμενογράφου. 
  • Εισαγωγή σε προγράμματα παρουσίασης (Microsoft Power Point, Παρουσίαση του Open Office)
Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

Μαθηματικά:
Μάθημα 07.42

Εργασίες για το σπίτι:
  • Εργασίες β και δ (ΒΕ σ.38-39)
Θυμηθείτε: μόνο η ορθή γωνία του γνώμονα (τριγώνου) χαράζει κάθετες ευθείες. 

Γλώσσα:
Ενότητα 17 (1)

Εργασίες για το σπίτι:
  • Ασκήσεις 3 και 6 (ΒΜ σ.86, 87)
  • Ασκήσεις 2 και 5 (ΒΕ σ.62, 64)

Στις εργασίες μετατροπής της σύνταξης από ενεργητική σε παθητική θα σας βοηθήσουν οι πληροφορίες της σ. 82 του ΒΜ.
Στις εργασίες συλλαβισμού θα σας βοηθήσουν οι σχετικές πληροφορίες στο βιβλίο της Γραμματικής (σ. 26-27).
Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Μαθηματικά:
Επαναληπτικό φυλλάδιο

Συμπληρώστε στο σπίτι το επαναληπτικό φυλλάδιο 01.

Γλώσσα:
Ενότητα 16 (6)

Εργασίες για το σπίτι (για τη Δευτέρα 10 Μαΐου):
Τρίτη 4 Μαΐου 2010

Γλώσσα:
Ενότητα 16 (5)

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων (βλ. ΒΜ σ.70-71 ή Γραμματική σ. 156-163)
Εργασίες για το σπίτι:
  • Εργασία 6 (ΒΕ σ.54)
  • Εργασίες 1,2,3 (Γραμματική σ.163. Οι εργασίες γράφονται στο τετράδιο Εργασιών Γλώσσας)

Φυσικά:
ΗΧΟΣ, ΦΕ2: Διάδοση του ήχου

Για το σπίτι:
  • Ξαναδιαβάζω τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα του μαθήματος και συμπληρώνω τις εργασίες 1, 2 (ΒΕ σ.149)

Θρησκευτικά:
5.4, Αγωνιζόμαστε για την ειρήνη

Εργασίες για το σπίτι:
  • Εργασία 2 (σ.111)
και επιλέγω μία από τις επόμενες εργασίες:
  • Γράφω περίληψη του κειμένου σε 50-60 λέξεις. 
  • Παρουσιάζω στην τάξη έναν πόλεμο που έγινε πρόσφατα σε κάποιο σημείο του πλανήτη. Μιλάω για το πού, πότε και γιατί έγινε. (Μπορείτε να φέρετε στην τάξη φωτογραφίες και άρθρα από εφημερίδες, περιοδικά, διαδίκτυο, κτλ).

Πληροφορική:
Μάθημα 09

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Πληκτρολόγηση με τυφλό σύστημα: βουνό, ωραίος
  • Αντιγραφή-επικόλληση ιστοσελίδας ως αρχείο html
  • Αντιγραφή-επικόλληση κειμένου και φωτογραφιών από το διαδίκτυο σε κειμενογράφο.
Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Κοιν. & Πολ. Αγωγή:
Γ1: Τι είναι δημοκρατία;

Εργασίες για το σπίτι:
  • Εργασία 1 (σ.63)
Λεξιλόγιο: πολίτευμα, δημοκρατία, δικτατορία

Μαθηματικά:
Μάθημα 06.42

Εργασίες για το σπίτι:
  • Σχηματίζω στο τετράδιό μου τρεις γωνίες 40, 80 και 140 μοιρών.
  • Εργασίες α, β και δ (ΒΕ σ.34-35)
Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Πληροφορική:
Μάθημα 08

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Πληκτρολόγηση με τυφλό σύστημα: θείος, πύργος
  • Δημιουργία λίστας σε κειμενογράφο
  • Έρευνα πληροφοριών για αθλητές στο διαδίκτυο
Με βάση όσα συζητήσαμε στην τάξη κατά τα δύο τελευταία μαθήματα (σ. 103-107) προετοιμαστείτε στο σπίτι για την παρακάτω εργασία:
  • Μιλάω στη τάξη για μια αδικία που έχω δει να συμβαίνει στο σχολείο, στην πόλη που ζω ή στον κόσμο. Εξηγώ ποια ήταν η αδικία, γιατί έγινε και ποια δίκαιη λύση προτείνω εγώ.

Γλώσσα:
Ενότητα 16 (3)

Εργασίες για το σπίτι:
  • Κλίνω τον Αόριστο και τον Παρατατικό του ρήματος υπογράφω (βλ. ΒΜ σ.65)
  • Συνεχίζω τη συμπλήρωση του πίνακα της εργασίας 5 (ΒΜ σ.66)
  • Γράφω περίληψη 40-50 λέξεων του κειμένου "Και τα παιδιά αθλούνται..." (ΒΜ σ.67-68)
Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Γεωγραφία:
Κεφ.34, Γεωγραφικά διαμερίσματα και περιφέρειες

Εργασίες για το σπίτι:
  • Στους χάρτες που σας δόθηκαν στην τάξη, σχεδιάστε στον ένα τα γεωγραφικά διαμερίσματα και στον άλλο τις περιφέρειες και χρωματίστε τις με διαφορετικά χρώματα. 
Συμβουλευτείτε τα στοιχεία που σας δίνουν οι χάρτες της σ. 112 (ΒΜ). 
Αν χρειαστείτε το χάρτη, μπορείτε να τον κατεβάσετε πατώντας εδώ.

Μαθηματικά:
Μάθημα 06.40

Εργασίες για το σπίτι:
  • Γράφω δύο προβλήματα που επιλύονται με πρόσθεση ή/και αφαίρεση ετερώνυμων κλασμάτων
  • Βάζω στη σειρά, από το μικρότερο στο μεγαλύτερο, τα κλάσματα 2/3, 1/2, 3/4, 1/5.

Γλώσσα:
Ενότητα 16 (2)

Εργασίες για το σπίτι:
Διαβάζω το κείμενο "Σύγχρονος Αθλητισμός" (ΒΜ σ.62-63) και...
  • Απαντώ γραπτά στις ερωτήσεις της εργασίας 1 (ΒΜ σ.63)
Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Γλώσσα:
Ενότητα 16 (1)

Εργασίες για το σπίτι:
Διαβάζω το κείμενο "Ο αθλητισμός στην αρχαία Ελλάδα" (ΒΜ σ.58-59) και...
  • Σημειώνω τους τίτλους των παραγράφων
  • Απαντώ γραπτά στις ερωτήσεις της εργασίας 2 (ΒΜ σ. 59)

Μαθηματικά:
Μάθημα 06.39 (2)

Εργασίες για το σπίτι:
  • Ασκήσεις 2, 3 (ΒΜ σ.105)
  • Άσκηση α (ΒΕ σ.26)
Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Φυσικά:
ΦΩΣ, ΦΕ5: Απορρόφηση του φωτός

Για το σπίτι:
  • Εργασίες 1, 2, 3 (ΒΕ σ. 141)
Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Γεωγραφία:
Κεφ.31, Αστικά κέντρα

Εργασίες για το σπίτι:
  • Εξηγώ προφορικά στην τάξη τις λέξεις: αστυφιλία, αστικοποίηση
  • Διαλέγω μια πόλη της Ελλάδας και την παρουσιάζω στην τάξη. Δείχνω φωτογραφίες (αν έχω), και δίνω στοιχεία για τον πληθυσμό, τη θέση και την ιστορία της.
Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Γεωγραφία:
Κεφ.29 & 30, Ο πληθυσμός της Ελλάδας

Εργασίες για το σπίτι:
  • Εξηγώ προφορικά στην τάξη τις λέξεις: παλλινόστηση, δημογραφικό πρόβλημα, αποκέντρωση
  • Εξηγώ προφορικά γιατί ο πληθυσμός συγκεντρώνεται σε ορισμένες περιοχές
  • Εργασία 2 (ΒΕ σ.43)
  • Εργασία 1 (ΒΕ σ.44)
Δείτε εδώ πληροφορίες για τον πληθυσμό της Εύβοιας από το 1879 μέχρι σήμερα.

Μαθηματικά:
Μάθημα 06.37

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Κριτήρια διαιρετότητας των αριθμών: 2, 3, 5, 10
Εργασίες για το σπίτι:
  • Ασκήσεις α, β, γ (ΒΕ σ.22)
  • Πράξεις: 456 : 5, 393 : 3, 1.285 : 2, 783 : 5

Φυσικά:
ΦΩΣ, ΦΕ4: Ανάκλαση και διάχυση του φωτός

Για το σπίτι:
  • Εξηγώ προφορικά πότε έχουμε ανάκλαση και πότε διάχυση του φωτός 
  • Εργασίες 2, 3, 4 (ΒΕ σ. 139)
Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Θρησκευτικά:
4.10 & 4.11, Ρωμανός ο Μελωδός και Κασσιανή

Για το σπίτι:
Σημειώστε μερικές λέξεις κλειδιά σε ένα χαρτί και με τη βοήθειά τους παρουσιάστε προφορικά στην τάξη το Ρωμανό το Μελωδό ή την Κασσιανή (έναν/μία από του δύο). Δώστε όσες πληροφορίες για τη ζωή και το έργο τους θεωρήσετε σημαντικές.


Ακούστε χαρακτηριστικούς ύμνους των δύο υμνογράφων:
Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Γεωγραφία:
Κεφ.28, Οι Έλληνες

Μιλάω στην τάξη περίπου 2 λεπτά για ένα μνημείο (ή και περισσότερα) που έχω δει και φανερώνουν τον σπουδαίο πολιτισμό και την πλούσια ιστορία της Ελλάδας.
Στην ομιλία μου περιγράφω και δίνω γενικές πληροφορίες για το μνημείο/τα μνημεία. Μπορώ να φέρω στην τάξη φωτογραφίες, ζωγραφιές, βιβλία, κλπ. Μπορώ να μιλήσω για κάτι που είδε όλη η τάξη σε μια εκπαιδευτική επίσκεψη.

Μαθηματικά:
Μάθημα 06.36

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Πολλαπλάσια και διαιρέτες αριθμών (εξηγώ με παραδείγματα)
Εργασίες για το σπίτι:
  • Άσκηση 3 (ΒΜ σ.95)
  • Άσκηση γ (ΒΕ σ.21, όχι το 3ο ερώτημα)
  • Άσκηση β (ΒΕ σ.20, μόνο το δεύτερο μέρος αν προλάβουμε να κάνουμε το 1ο μέρος στην τάξη). 
  • Πράξεις: 567 Χ 46, 483 Χ 29, 306 Χ 37

Γλώσσα:
Ενότητα 15 (6)

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Αρκτικόλεξα και συντομογραφίες
  • Διαφήμιση
Εργασίες για το σπίτι:
  • Εργασία 8 (ΒΜ σ.40, δεύτερο μέρος)
  • Εργασία 2,  (ΒΕ σ.43)
  • Εργασία 6,  (ΒΕ σ.46)
  • Ορθογραφία: " Σε κάθε σπίτι.... άχρηστα πράγματα" (ΒΜ σ.42)
Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

Μαθηματικά:
Μάθημα 05.35

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Επίλυση προβλημάτων
Εργασίες για το σπίτι:
  • Ασκήσεις 4 και 5, σ. 91 (ΒΜ)
  • Επίλυση πράξεων (έχουν σημειωθεί στο πρόχειρο μαθηματικών)

Οι εργασίες αυτές είναι για μετά το Πάσχα.

Γλώσσα:
Ενότητα 15 (5)

Αντικείμενο μαθήματος:
  • Ρήματα με λόγια κλίση (βλ. σ. 51, ΒΜ)
  • Ανάλυση σύνθετων λέξεων
Εργασίες για το σπίτι:
  • Εργασία 3, σ.52 (ΒΜ)
  • Εργασία 7, σ.41 (ΒΕ)
  • Εργασία 8, σ.42 (ΒΕ)
  • Συμπλήρωση φυλλαδίου κλίσης ρημάτων
Οι εργασίες αυτές είναι για μετά το Πάσχα.
Εργασίες για το σπίτι:
  • Εργασίες 1, 2 και 3, σ. 58-60. 
Οι εργασίες αυτές είναι για μετά το Πάσχα
Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

Γλώσσα:
Ενότητα 12 (25η Μαρτίου)

Εργασίες για το σπίτι:
  • Γράφω περίληψη 60-70 λέξεων στο κείμενο "Μαντώ Μαυρογένους" (σ. 92-93, ΒΜ, τεύχος β΄)
  • Συμπληρώνω την ακροστιχίδα στη σ. 94 (σ. 92-93, ΒΜ, τεύχος β΄)

Συμβουλές:
Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

Θρησκευτικά:
6.3, Μεγάλη Σαρακοστή: Προετοιμασία για το Πάσχα

Εργασίες για το σπίτι:
  • Φέρνω στην τάξη ή γράφω στο τετράδιο εργασιών μια συνταγή για νηστίσιμο φαγητό. (Εξηγώ γιατί είναι νηστίσιμο.)
  • Εξηγώ προφορικά το νόημα της νηστείας. 
  • Γιατί η ζωή ενός χριστιανού μοιάζει με τη ζωή ενός αθλητή; (προφορικά)

Φυσικά:
ΦΩΣ-ΦΕ1: ΔΙΑΦΑΝΗ, ΗΜΙΔΙΑΦΑΝΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΑΝΗ ΣΩΜΑΤΑ

Για το σπίτι:
  • Εργασίες σ. 132 (ΒΕ)

Μαθηματικά:
Μάθημα 05.34


Αντικείμενο μαθήματος:
  • Διαίρεση ακεραίου ή κλάσματος με κλάσμα
Εργασίες για το σπίτι:
  • Άσκηση β, σ. 14 (ΒΕ)
  • Άσκηση γ, σ. 15 (ΒΕ)
  • Άσκηση ε, σ. 15 (ΒΕ): μόνο τις τρεις εργασίες της πρώτης στήλης. 
Προσοχή: οι έργασίες είναι από το βιβλίο εργασιών (ΒΕ) τεύχος γ΄.

    Μαθηματικά:
    Μάθημα 04.29

    Αντικείμενο μαθήματος:
    • Επίλυση σύνθετων προβλημάτων
    Εργασίες για το σπίτι:
    • Άσκηση 3, σ. 77 (ΒΜ)
    • Άσκηση γ, σ. 38 (ΒΕ)
    • Άσκηση δ, σ. 39 (ΒΕ)

    Γλώσσα:
    Ενότητα 15 (4)

    Αντικείμενο μαθήματος: ευθύς και πλάγιος λόγος.

    Εργασίες για το σπίτι:
    • Εργασία 3 (σ. 38, ΒΕ)
    • Εργασία 4 (σ. 39, ΒΕ)
    • Ορθογραφία: σ.39 (ΒΕ) από "Ο Άκης..." έως "...γλυκά". 
    Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

    Μαθηματικά:
    Μάθημα 04.28

    Αντικείμενο μαθήματος:
    • Διαίρεση ομώνυμων κλασμάτων
    Εργασίες για το σπίτι:
    • Άσκηση β, σ. 36, ΒΕ
    • Διαιρέσεις στο πρόχειρο μαθηματικών

    Γλώσσα:
    Ενότητα 15 (3)

    Εργασία για το σπίτι:
    • Εργασία 1 (σ. 36, ΒΕ)
    • Εργασία 2 (σ. 37, ΒΕ)

    Συμβουλή: για να απαντήσετε στις εργασίες πρέπει πρώτα να διαβάσετε τα σχετικά κείμενα στις σ. 35 και 36 (ΒΕ).
    Παρασκευή 12 Μαρτίου 2010

    Μαθηματικά:
    Μάθημα 04.27

    Αντικείμενο μαθήματος:
    • Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
    • Αντίστροφοι αριθμοί
    • Μετατροπή κλάσματος σε δεκαδικό με διαίρεση
    Δείτε το φυλλάδιο 04.27
    Εργασία για το σπίτι:
    • Φτιάχνω σχεδιάγραμμα με τα δικαιώματα του παιδιού όπως εμφανίζονται στη σ. 51. 
    Συμβουλές:
    • Φτιάξτε το σχεδιάγραμμα σε μεγάλο λευκό ή χρωματιστό χαρτόνι
    • Τα σχεδιαγράμματα θα πρέπει να είναι γραμμένα με μεγάλα, καθαρά γράμματα
    • Οι συμμαθητές σας θα επιλέξουν τα 3 καλύτερα σχεδιαγράμματα και θα τα κολλήσουμε στην τάξη.
    Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

    Γλώσσα:
    Ενότητα 15 (2)

    Εργασία για το σπίτι:
    • Εργασία 6 (σ. 39, ΒΜ)
    • Φτιάχνω πίνακα ή σχεδιάγραμμα όπου φαίνονται τα αρνητικά και τα θετικά της τηλεόρασης. 
    Συμβουλές:
    Στην εργασία να συμπεριληφθούν τα αρνητικά-θετικά που περιέχονται στα κείμενα των σελίδων 36, 37 (ΒΜ) αλλά και δικές σας απόψεις/προτάσεις.
    Επίσης, αν φτιάξετε σχεδιάγραμμα, συμβουλευτείτε τις σχετικές σημειώσεις στο πρόχειρο.
    Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

    Φυσικά:
    ΦΩΣ-ΦΕ1: ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

    Για το σπίτι:
    • Εργασίες σ. 130 (ΒΕ)
    Συμβουλή: χρησιμοποίησε χάρακα για φτιάξεις τις γραμμές στις παραπάνω εργασίες.

    Να θυμάσαι: Το φως διαδίδεται ευθύγραμμα
    Εργασία για το σπίτι:
    • Βρίσκω πληροφορίες και παρουσιάζω στην τάξη μια εθελοντική ομάδα.
    Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

    Γλώσσα:
    Ενότητα 15 (1)

    Εργασία για το σπίτι:
    • Γράφω σε πίνακα με δύο στήλες τα οφέλη και τις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει η χρήση του ίντερνετ (διαδικτύου) στα παιδιά.

    Πληροφορική:
    Μάθημα 06

    Αντικείμενο μαθήματος:
    • Πληκτρολόγηση με τυφλό σύστημα (γάτα, θάλασσα)
    • Αποθήκευση εικόνας από το διαδίκτυο

    Θρησκευτικά:
    4.9, Κατανυκτικοί ύμνοι και ψαλμοί

    Για το σπίτι: εργασία 3, σ.89
    (Δε χρειάζεται να μάθετε κάτι άλλο).

    Μπορείτε να ακούσετε του ύμνους που εξηγήσαμε στην τάξη πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους:
    Για το έντυπο με τους ύμνους πατήστε εδώ.
    Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

    Γεωγραφία:
    Κεφ.27, Οι φυσικές καταστροφές στο χώρο της Ελλάδας

    Εργασίες για το σπίτι:

    Λεξιλόγιο μαθήματος (θα πρέπει να μπορείτε να εξηγήσετε τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις/φράσεις αν σας ζητηθεί):
    ανθρωπογενή και φυσικά αίτια καταστροφών, αυτανάφλεξη, εθελοντισμός


    Φωτογραφίες που είδαμε στην τάξη:
    Δασική πυρκαγιά 01
    Δασική πυρκαγιά 02
    Πλημμύρα 01
    Πλημμύρα 02
    Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

    Φυσικά:
    ΦΕ9: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ - ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΥΠΟΘΕΣΗ

    Για το σπίτι:
    • Εργασίες σ. 125
    Στο επόμενο μάθημα έχουμε διαγώνισμα. Θα πρέπει να ξέρετε:
    • τα μέρη του λαμπτήρα πυράκτωσης
    • από ποια μέρη αποτελείται ένα απλό ηλεκτρινό κύκλωμα
    • να σχεδιάζεις ηλεκτρικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας σύμβολα
    • τη διαφορά παράλληλης σύνδεσης και σύνδεσης σε σειρά
    • τι είναι αγωγός και τι μονωτής (με παραδείγματα)
    • τα μέτρα προφύλαξης από το ηλεκτρικό ρεύμα

    Μαθηματικά:
    Μάθημα 05.33

    Στο επόμενο μάθημα έχουμε διαγώνισμα. Θα πρέπει να γνωρίζετε:
    • Να μετατρέπετε τις μονάδες μήκους και εμβαδού σε υποδιαιρέσεις ή πολλαπλάσια
    • Να βρίσκετε την περίμετρο και το εμβαδό τετραγώνου, ορθογωνίου, ορθ. τριγώνου. 
     Αν χρειάζεστε το φυλλάδιο 05.33, μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας εδώ.

    Γλώσσα:
    Ενότητα 13 (4)

    Στο επόμενο μάθημα έχουμε διαγώνισμα. Θα είστε καλά προετοιμασμένοι αν γνωρίζετε:
    • τα τακτικά αριθμητικά του φυλλαδίου (μέχρι το 1000)
    • να μετατρέπετε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και το αντίστροφο
    • να ξεχωρίζετε ποια ρήματα είναι μεταβατικά, αμετάβατα, συνδετικά
    • να βρίσκετε τους κύριους όρους (Ρ, Υ, Α, Κ, ΠΑ) σε όλα τα είδη των παραπάνω προτάσεων

    Για εξάσκηση συμπληρώστε προσεκτικά τις ασκήσεις του φυλλαδίου 13.04.
    Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

    Γλώσσα:
    Ενότητα 13 (4)

    Εργασίες για το σπίτι:
    • σχηματίζω προτάσεις με 7 από τις σύνθετες λέξεις σε -βάλλω των σ. 22-23 (ΒΜ)
    • άσκηση 4, σ. 24 (ΒΜ) 
    • άσκηση 6, σ. 31 (ΒΕ)
    Προφορικές εργασίες:
    • Μιλάω στην τάξη για τα προβλήματα αλλά και τις ωφέλειες που μπορεί να φέρει στη γύρω περιοχή η έκρηξη ενός ηφαιστείου.
    •  Λεξιλόγιο: ηφαιστειογενή εδάφη, ηφαιστειακή τέφρα, ενεργό ηφαίστειο, σβησμένο ηφαίστειο, σεισμογενής περιοχή (θα πρέπει να μπορείτε να εξηγήσετε τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις αν σας ζητηθεί). 
    Συμβουλές: για να προετοιμαστείτε σωστά για την πρώτη εργασία, διαβάστε προσεκτικά το κείμενο, σημειώστε τα προβλήματα και τις ωφέλειες (σ. 89), κάντε μια λίστα και χρησιμοποιήστε την όταν μιλάτε στην τάξη. Δε χρειάζεται να μάθετε απ' έξω κάτι αλλά να φτιάξετε προσεκτικά τη λίστα σας ώστε να σας θυμίζει αυτά που θέλετε να πείτε.

    Φωτογραφίες που είδαμε στην τάξη:
    Τομή ηφαιστείου
    Λάβα
    Ηφαιστειακή τέφρα
    Χάρτης σεισμικότητας Ελλάδας
    Αποτελέσματα σεισμού 01
    Αποτελέσματα σεισμού 02

    Μαθηματικά:
    Μάθημα 05.32

    Αν χρειάζεστε το φυλλάδιο 05.32, μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας εδώ.
    Αντικείμενο φυλλαδίου: μετατροπές, μονάδες εμβαδού, τετραγωνικό μέτρο

    Για τη συμπλήρωση των εργασιών ίσως χρειαστεί ο σχετικός πίνακας μετατροπών.
    Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

    Γλώσσα:
    Ενότητα 13 (3)

    Στο σημερινό μάθημα ασχοληθήκαμε:
    • με την κλίση των ρημάτων παθητικής φωνής (α΄συζυγία)
    • με σύνθετες λέξεις που περιέχουν συνθετικά από τα αρχαία ελληνικά
    • με την εύρεση λέξεων σε ηλεκτρονικά λεξικά
    Αν χρειάζεται, δείτε το πρότυπο κλίσης των ρημάτων παθητικής φωνής:
    Εργασίες για το σπίτι:
    • συμπληρώνω το φυλλάδιο με το ρήμα πλένομαι
    • σχηματίζω προτάσεις με 5 από τις σύνθετες λέξεις της σ. 21 (ΒΜ)

      Φυσικά:
      ΦΕ8:ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

      Για το σπίτι:
      • Εργασίες σ. 122
      • Εξασκούμαι στο σχεδιασμό κυκλωμάτων με παράλληλη σύνδεση και σύνδεση σε σειρά (με διακόπτες)
      • Διαβάζω τις σελίδες 60 και 67 (ΒΜ). (Δε τις μαθαίνω, απλά ελέγχω αν καταλαβαίνω ό,τι γράφεται. Αν δεν καταλάβω κάτι, ρωτάω το δάσκαλό μου.)

      Πληροφορική:
      Μάθημα 05

      Θρησκευτικά:
      4.8 Μικροτεχνήματα

      Για το σπίτι:
      • Κάνω γραπτή λίστα με τα είδη της μικροτεχνίας
      • Εξηγώ προφορικά το κάθε είδος
      • Συμπληρώνω την άσκηση 2 (σ. 85)
      Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010

      Γλώσσα:
      Ενότητα 13 (2)

      Αν χρειάζεστε το φυλλάδιο μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας εδώ.
      Αντικείμενο φυλλαδίου: αριθμητικά, απόλυτα, τακτικά, περιγραφή κατασκευής.

      Στην άσκηση για τα αριθμητικά θα σας βοηθήσουν οι πίνακες που δόθηκαν στην τάξη. Μπορείτε να τους δείτε πατώντας εδώ και πηγαίνοντας στις σ. 124-125.

      Μαθηματικά:
      Φυλλάδιο 05.30.β

      Αν χρειάζεστε το φυλλάδιο, μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας εδώ.
      Αντικείμενο φυλλαδίου: μετατροπές, μονάδες μήκους.

      Για τη συμπλήρωση των εργασιών ίσως χρειαστεί ο πίνακας μετατροπών.
      Προφορικές εργασίες:
      • Εξηγώ τη διαφορά ανάμεσα στην αιολική και την υδάτινη διάβρωση.
      •  Εξηγώ πώς δημιουργείται η όξινη βροχή και τι προβλήματα προκαλεί.
      Αν χρειάζεται κατεβάστε εδώ το φυλλάδιο γεωγραφίας 25.01.

      Δείτε τις φωτογραφίες που εμφανίστηκαν στην τάξη.
      Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

      Μαθηματικά:
      Φυλλάδιο 04.32

      Το φυλλάδιο έχει μοιραστεί ήδη στην τάξη.
      Στην περίπτωση που το χρειάζεστε, μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας εδώ.
      Αντικείμενο φυλλαδίου: πράξεις, δεκαδικοί.

      Γλώσσα:
      Ενότητα 13 (1), Φυλλάδιο 13.02

      Το φυλλάδιο έχει μοιραστεί ήδη στην τάξη.
      Στην περίπτωση που το χρειάζεστε, μπορείτε να το κατεβάσετε πατώντας εδώ.
      Αντικείμενο φυλλαδίου: ρήματα, μεταβατικά, αμετάβατα, συνδετικά.
      Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

      Γεωγραφία:
      Κεφ.24, Οικοσυστήματα της Ελλάδας

      Προφορικές εργασίες:
      • Τι είναι αβιοτικό στοιχείο, βιοτικό στοιχείο, οικοσύστημα;
      • Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των ελληνικών οικοσυστημάτων;
      • Στο χάρτη της σ. 82 δείχνω ποια εθνικά και θαλάσσια πάρκα βρίσκονται κοντά στην Εύβοια.

      Αν έχετε χρόνο:
      Δείτε φωτογραφίες και πληροφορίες για τη χλωρίδα και την πανίδα του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου στην Αλόννησο (Β. Σποράδες) και ειδικότερα πληροφορίες για τις φώκιες Μονάχους-μονάχους που φιλοξενούνται εκεί.
      Εργασία:
      Μιλάω για δύο (2) λεπτά για τα ψηφιδωτά.

      Οδηγίες:
      1. Διαβάστε το κείμενο και υπογραμμίστε τις πιο σημαντικές πληροφορίες
      2. Γράψτε σε ένα χαρτάκι μερικές λέξεις-κλειδιά που σας διευκολύνουν να θυμάστε όσα θέλετε να πείτε.
      3. Κάντε "πρόβα" στο σπίτι μιλώντας στους γονείς, στα αδέλφια σας ή στον ...καθρέφτη σας.

      Αν έχετε λίγο χρόνο δείτε και αυτά τα ψηφιδωτά:
      Ψηφιδωτό 01
      Ψηφιδωτό 02
      Ψηφιδωτό 03
      Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

      Οδηγίες για τους μαθητές

      Θα προστεθεί σύντομα υλικό.

      Οδηγίες για τους γονείς

      Θα προστεθεί σύντομα υλικό.

      Βοηθητικό υλικό Γλώσσας

      Πίνακες γραμματικής:
        Κενοί πίνακες για συμπλήρωση:

        Βοηθητικό υλικό Μαθηματικών

        Πίνακες μετατροπών μονάδων

        Βοηθητικό υλικό Γεωγραφίας

        Χάρτες Ελλάδας

        Χάρτες Εύβοιας
        Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

        Χρήσιμες συνδέσεις

        Ιστοσελίδες του Σχολείου μας


        Ιστοσελίδες εκπαίδευσης

        Πληροφορική: Μάθημα 04

        • Πληκτρολόγηση με τυφλό σύστημα (καλά, γη, καλή, καμήλα)
        • Δημιουργία συντόμευσης φακέλου στην επιφάνεια εργασίας: δεξί κλικ στο φάκελο > Αποστολή προς... > Επιφάνεια εργασίας (Δημιουργία συντόμευσης)
        • Δημιουργία νέου εγγράφου σε ένα φάκελο: δεξί κλικ μέσα στο περιεχόμενο του φακέλου > Δημιουργία > Έγγραφο Word ή κείμενο OpenDocument.